Over ons

Elk kind in de knel heeft recht op hulp door professionals die werken met bewezen effectieve methodieken. SJI is het opleidingsinstituut dat effectief systemisch werken binnen de jeugdhulp mogelijk maakt. Onze trainers werken samen met professionals in het veld om kinderen, gezinnen en hun omgeving uit de knel te halen.

Samen

We zijn een netwerkorganisatie: we hebben wortels in de universitaire wereld en in de praktijk van de jeugdhulp. We werken samen met anderen en zijn een verbindende schakel tussen kennis, opleiding en praktijk.

Effectief

SJI staat voor effectiviteit van methodieken: wij brengen effectief bewezen kennis en theorie in en zijn wars van ‘therapeutische vrijblijvendheid’. Wij staan ook voor de effectiviteit van onze opleidingen. De trainingen en opleidingen van SJI dragen bij aan de kwaliteit van de zorg, methodisch handelen, persoonlijke ontwikkeling en praktische toepassing van de professionals. Met onze opleidingen zijn zij beter in staat hun gestelde doelen te behalen.

Grensverleggend leren en door ontwikkelen

SJI includeert de nieuwste ontwikkelingen in het persoonlijk en systemisch werken. Het leerproces van professionals is nooit af: naast onze basisopleiding MDFT ontwikkelen we vervolgaanbod en thematisch aanbod, voor individuele cursisten en in-company, in Nederland en daarbuiten. Altijd met een systemische blik!

SJI is een stichting zonder winstoogmerk en is sterk waarde gedreven: wij willen een bijdrage leveren aan het verspreiden van het systemisch en Multidimensionele gedachtegoed. De maatschappij vraagt van professionals en organisaties om te blijven leren. Wij sluiten daarbij aan met onze opleidingen. Zo werken we met en via de door ons opgeleide professionals aan een beter toekomstperspectief voor kinderen en jongeren. Hiermee dragen we bij aan de kwaliteit van opvoeden en opgroeien in de maatschappij.

Heb je nog vragen?

Stichting Jeugdinterventies