Lees ons privacy beleid.

Je browser is verouderd en geeft deze website niet correct weer. Download een moderne browser en ervaar het internet beter, sneller en veiliger!

Opleidingen & Trainingen

Stichting Jeugdinterventies geeft opleidingen en trainingen aan professionals in de Jeugdzorg.

MDFT

MDFT Opleiding

Multidimensionele Familietherapie (MDFT) is een bewezen effectieve methode, die is bedoeld voor jongeren tussen de 10 en 23 jaar met (meervoudig) probleemgedrag. Hoe ziet de opleiding eruit?

• Naast 5 cursusdagen, introduceren we eLearning (dit is tevens de start van de opleiding)
  • Intensieve contact tussen therapeut en SJI trainer
  • Online community op de SJI portal
  • Virtuele Webinars en Q&A’s met SJI trainers

SKJ- 416 punten
Registerplein: 412 punten
NVGR: 60 punten

MDFT-LVB

De meerdaagse training bevat de volgende activiteiten:

• 2 dagdelen online (verspreidt over 2 weken) aan MDFT-therapeuten en/of MDFT-supervisors over de MDFT-LVB module
  • Terugkomdagdeel (6 maanden na de tweedaagse training).
  • Twee keer een uur telefonische consultatie door de trainer aan de MDFT-therapeut en diens supervisor (indien van toepassing).

SKJ: 23,5 punten

Registerplein: 26,5 punten

Multidimensionele Behandeling

Een kortdurende systeemgerichte behandeling voor jongeren met gedragsproblemen, gebaseerd op de belangrijkste principes van MDFT (Multidimensionele Familietherapie)

Tijdens de 3-daagse cursus wordt een gefaseerd gesprekken model aangeleerd, waarin de behandelaar gebruik maakt van systeem-/gezinsgerichte interventies. De cursus bevat o.a.

• eLearning ter voorbereiding
  • 2 live trainingsdagen en een terugkomdag
  • Bespreken van audio opname

NIP: 28 punten

NVGR: 18 punten

Registerplein: 30 punten

SKJ: 27 punten

Overige Trainingen en Opleidingen

Metsys Aanpak

Metsys aanpak

De Metsys-aanpak is bedoeld voor wijkteams die werken met gezinnen met kinderen tussen de 4 en 23 jaar. De gezinnen hebben problemen op meerdere leefgebieden en kampen daar soms al jaren mee.

• Metsys traint teams die lokaal kinderen, jongeren en hun ouders ondersteunen.
  • Samenwerken met collega’s en met gezinnen is binnen de Metsys-aanpak vanzelfsprekend.
  • Door gezinnen te betrekken bij de besluitvorming, zijn hulptrajecten minstens 10 keer succesvoller.
  • In de samenwerking met collega’s kijken we naar de kwaliteit van het team en het individu.
  • Periodieke reflectie is een vast element van de Metsys-aanpak.
  • E-learning zetten we in om de juiste informatie te delen, zonder ruis.
  • Teams die met de Metsys-aanpak werken, blijven langer bij elkaar, en teamleden zijn minder vaak ziek. Metsys is dus ook duurzaam voor de medewerkers

Programma Comeback

Programma Comeback! is gericht op trainers/coaches van verschillende sporten en is inzetbaar bij alle sportclubs.

De training bestaat uit 5 workshops van elk zo'n 3 dagen.

• Vergroten Pedagogische vaardigheden
  • Communicatie en gesprekstechnieken