Nieuwe Directeur-Bestuurder SJI

Nelleke Groenewegen is per 1 mei benoemd tot directeur-bestuurder van Stichting Jeugdinterventies. De Raad van Toezicht heeft in haar de juiste persoon gevonden om de ingezette koers van Stichting Jeugdinterventies, verder uit te bouwen en vorm te geven.

Nelleke Groenewegen volgt Angela Pasma op, die per 11 oktober 2018 de
stichting verlaten heeft. Nelleke Groenewegen is eerder 7 jaar als bestuurder werkzaam geweest bij een
Gecertificeerde Instelling en als lid van bestuur bij het Nederlands Jeugdinstituut. Zij was ruim 2 jaar lid van het Dagelijks Bestuur van Jeugdzorg Nederland, is lid van de Raad van Toezicht van de landelijke Stichting Kindertelefoon en lid Raad van Toezicht bij PCBO, een schoolbestuur in Rotterdam Zuid.

Als voormalig pleegouder en pedagoog omarmde zij de visie van Micha de Winter van de pedagogische civil society. Een visie waarbij de ‘wijze kennis’ van de omgeving wordt ingeschakeld bij de opvoeding.  Grootouders, vrienden en familie, buren, leerkrachten, de trainer van de sportclub en andere volwassenen: it takes a village to raise a child. Als bedrijfskundige hanteert zij die visie ook in de
organisaties waar zij werkzaam voor is: It takes a village to raise a professional. Dat helpt om de wereld van kinderen en jongeren beter te maken, maar ook die van organisaties.

Ambities realiseren
De Stichting Jeugdinterventies is verheugd een ervaren bestuurder in de persoon van Nelleke Groenewegen te hebben aangesteld bij Stichting Jeugdinterventies. ,,We zijn ervan overtuigd dat we met  de benoeming van Nelleke de ingezette koers kunnen voortzetten en onze ambities kunnen realiseren in het sociale domein” aldus mw. dr. Annejet P. Meijler, voorzitter van de Raad van Toezicht. ,,In
Nelleke is de ideale mix gevonden van zakelijkheid en mensgerichtheid, exact wat we nodig hebben voor de nieuwe fase van de stichting”.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Joyce Rivers, Manager Marketing & Communicatie bij Stichting Jeugdinterventies, bereikbaar op telefoonnummer 06-40583354 of mail j.rivers@stichtingjeugdinterventies.nl