Corona en SJI

Corona en het SJI: Online als het moet, offline als het kan!

Naar aanleiding van de persconferentie van 28 september hebben wij ons beleid ten aanzien van online en klassikaal trainen en opleiden opnieuw aangepast. Daarbij houden we rekening met het uitgangspunt van de overheid om het aantal reisbewegingen en het aantal samenkomsten de komende drie weken zoveel mogelijk te beperken.

Wat wordt de komende maand ons beleid?

Naar aanleiding van de persconferentie scherpen we ons beleid rond online opleiden verder aan. Daarvoor zullen wij nog eens het beperkte aantal fysiek geplande trainingsdagen en andere activiteiten onder de loep nemen en kritisch kijken welke persé op locatie moeten plaatsvinden. Mocht een activiteit omgezet worden naar een online variant, dan worden deelnemers hiervan op de hoogte gebracht.

Wat gaan we de komende maanden nog doen?

Al sinds de lockdown in maart is ons beleid dat alle opleidings- en trainingsactiviteiten zoveel mogelijk online plaatsvinden. Gezien de versoepelingen in juli hadden wij onze jaarlijkse masterclass offline willen organiseren zodat we elkaar weer in het ‘echt’ zouden kunnen ontmoeten. Maar naar aanleiding van de recent aangescherpte coronamaatregelen is volledig offline niet meer mogelijk.

De MDFT Masterclass vindt plaats op 26 oktober in de Fabrique in Utrecht en naast offline, is deze ook bij te wonen via Livestream. Voor registratie of meer informatie, klik hier.

De netwerkbijeenkomst op 26 oktober over Leren en Opleiden in organisaties gaat door! Landgoed De Horst heeft zijn locatie Coronaproof gemaakt en wij kunnen daar met 30 mensen terecht. Gelukkig hebben we al een flink aantal aanmeldingen. Voor registratie of meer informatie, klik hier.

De geplande boosterdagen en trainingsdagen staan gepland voor eind oktober. Indien de huidige coronamaatregelen worden verlengd of aangescherpt, zullen deze ook online plaatsvinden.

Tot slot:

Voor een zeer beperkt aantal activiteiten dat nog op trainingslocaties zal plaatsvinden, geldt dat wij aan alle richtlijnen van de overheid voldoen. Naast dat we de 1,5 meter afstand bewaken, nemen we ook de hygiënemaatregelen in acht en roepen we mensen op om thuis te blijven bij klachten of bij terugkeer uit risicogebied. Wij volgen daarbij ons eigen Coronaprotocol. De externe ruimtes die wij bij vergader- en opleidingslocaties huren, controleren we altijd zelf op de naleving van Coronamaatregelen.

Wij denken er alles aan te hebben gedaan om het zo goed mogelijk te regelen voor onze cursisten, medewerkers en trainers. Wanneer de maatregelen vanuit de overheid opnieuw wijzigen, zullen wij ook opnieuw bekijken wat dat van ons vraagt. Blijf daarom op de hoogte via onze website!

Nieuwsbrief

Wil je op de hoogte blijven van de ontwikkelingen en activiteiten van Stichting Jeugdinterventies? Schrijf je dan in voor onze e-mailnieuwsbrief. Je ontvangt deze nieuwsbrief 3 tot 4 keer per jaar.

Meld je hier aan

Bezoekadres: Oude Vaartweg 2, 2343 JD Oegstgeest